Tuesday, October 23, 2007



شبيه سازي چيز خوبي است!
-------------------------------------------------------------------------------
منوچهر عزيزي (هاراي)
-------------------------------------------------------------------------------
ديروز به ميمنت و مباركي نخستين برّه شبيه سازي شده چشم به جهان گشود و گزارش آن با سلام و صلوات از راديو و تلوزيون ايران پخش شد . قدمش مبارك .

البته اين مخ بي صاحبم فراموش نكرده كه اگر اشتباه نكنم ، شبيه سازي حرام بود و حالا با كدام حديث و روايتي حلال شده نمي دانم ! اما تنها شبيه سازي نيست كه قبلاً حرام بوده ، مگر ماهي اوزون بورون بيچاره چه هيزم تري فروخته بود كه سالها در حراميّت باقي ماند ؟! اما حالا كيلويي پانزده هزار تومان است ؟! از اينها گذشته مگر شطرنج ، ويدئو ، كاست ، بيليارد ،‌ربا ، الكل و دهها چيز ديگر حرام نبود ؟! حالا خدا رحم كرد كه مواد مخدّر حرام نشد ، و الا خماري پدر مادر ندارد و هيچ صراطي نيست كه آن را به استقامت وا دارد !

حالا از اينها كه بگذريم بنده صلاحيت ارزيابي حلال و حرام را ندارم و اين تشخيص متخصصاني دارد كه اجازه نمي دهند هر عوامي از اين غلطها بكند ! اما از نظر عقيده شخصي شبيه سازي يا همان هم جنس سازي ، ( با هم جنس بازي اشتباه نگيريد كه كار مي دهيد به دستم !) چيز خوبي است به شرط آنكه شبيه سازي را بهينه سازي بكنيم . يعني از اين علم بهره بيشتري ببريم . آخر نمي دانم چرا كسي پيدا نشد كه به اين متخصصان بگويد : قربانتان بروم ! آخر برّه سازي هم شد كار ؟! آنهم با ميليونها تومان هزينه و ماهها زحمت ؟! مگر ما در اين مملكت برّه و گوسفند كم داشتيم كه بع بع شان از صبح تا شب گوشمان را كر مي كنند ؟!

حالا كه شبيه سازي مباح شده بنده به منظور بهره برداري هر چه بهينه تر از اين علم ، دو راه بسيار مهم و مفيد پيشنهاد مي كنم به شرط آنكه اين پيشنهاد در تاريخ به نام بنده ثبت شود تا هر نو كيسه اي نتواند از اين نبوغ به نام خود انبوه سازي بكند . نخست توضيح كوتاهي مي دهم ، بعد پيشنهادم را مطرح مي كنم . اولاً آنگونه كه قيل و قال راه انداخته اند كه با شبيه سازي برّه انگار قلعه خيبر را فتح كرده اند ، اين كار بسيار ساده است . يعني كافي است سلّولي از هر جاندار يا مرده اي را در آزمايشگاههاي ويژه غني سازي ! كرد و عين همان را به وجود آورد ! مگر در مرغداري ها و پرورش ماهي ها چه كار مي كنند ؟! اصلاً چرا راه دور برويم ، مگر با كاشتن يكعدد گندم و يا ذرت و نخود و ميليونها روييدني ، ميلياردها از آن نوع را شبيه سازي نمي كنيم . اصلاً وقتي هر نر و ماده اي بسادگي شبيه سازي مي كنند ، اين كه ديگر تبليغات دانشمندانه نمي خواهد !

خوب.... حالا فهميديم شبيه سازي يك برّه ناقابل اصلاً نيازي به جنجال ندارد ،‌ميرويم به شرح پيشنهاد استفاده بهينه از شبيه سازي ! ما با دو راه مي توانيم از شبيه سازي استفاده بهينه بكنيم . يكي از راه كن فيكن كردن جهان كه باب قيامت و آن دنيا را به رويمان باز كند ، و ديگري از راه تمدن و دموكراسي و آزادي !!؟ بعد از اين دو راه در شوراي امنيت سازمان ملل به رأي مي گذاريم و بدون اجازه از حق وتو ، تكليف جهان و بشريت را روشن مي كنيم ! فرمول آنهم بسيار ساده است . مثلاً براي كن فيكن كردن جهان و بشريت ، مي رويم از مزار مرحومين هيتلر ، موسوليني و ضرغابي و يا حضرات صدام ،‌اسامه بن لادن و ملا عمر هميشه جاويد نمونه برداري سلولي نموده و هر چه دلمان خواست از آن مرحومين و حاضرين شبيه سازي مي كنيم و يا اگر دلمان براي قيامت و آن دنيا لك نزده و مي خواهيم در سايه تمدن و دموكراسي و آزادي ريشه هر چه حرام است بكنيم ، يك راست مي رويم سر قبور مرحومين و مغفورين آبراهام لينكن ، گاندي ، نهرو و تمام مصلحان جهان ، و بعد از قرائت فاتحه ، مقداري از تربت سلول آميز آن بزرگ مردان را برمي داريم و با انبوه سازي خود كفايتانه از آن جنت مكانان ، دنيا را از وحشت سلاحهاي اتمي و انتحارين و و رژيم هاي ديكتاتوري و سنگسار و بريدن دست و پا و در آوردن چشم و دار آويختن و قتلهاي زنجيره اي و غير زنجيره اي نجات مي دهيم .

منوچهر عزيزي
09/07/85


Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home