Thursday, October 25, 2007



حضرات عالی جناب! کجای کارید؟!!
-------------------------------------------------------------------------------
منوچهر عزیزی:
-------------------------------------------------------------------------------

چند سال پیش کتابی خوانده بودم با عنوان " نخبه کشی " که از نظر جامعه شناسی فرهنگی " نخبه " در آن کتاب به صورت کلی مطرح شده بود که ارزیابی نخبه با تناسب فرهنگ جامعه ما به خواننده کتاب القا گردیده بود ، لیکن روی هم رفته کتاب خوبی بود هر چند که کتابهایی چند در این پیرامون خوانده بودم که از نظر تحلیل و ارزیابی نخبه خیلی پر محتوا تر از این کتاب بود .

با این مقدمه کوچک نمی دانم چرا به یاد دوست عزیزمان حسن ارک افتادم که اینک در رابطه با رستاخیز اول خرداد 85 ملت آذربایجان گویا به عنوان ( جاسوس محرک اصلی اسرائیل و امریکا) در زندان اوین به اصطلاح آب خنک می خورد ! با توجه به اینکه از سالیان دراز از وضع اقتصادی و طرز تفکر ایشان آشنایی نزدیک دارم ، چنین اتهامی ارتجاعی حکایت از ضعف شدید شخصیتی نظام حکومت اسلامی می کند که قادر به اداره حتی یک خانواده دو سه نفری نیست.


اگر شما فکر می کنید که من قصد دارم از حسن ارک یک نخبه بتراشم ، اشتباه می کنید و اگر ایشان نیز اطلاع حاصل بکند که من چنین قصدی دارم ، اولاً که باور نمی کند و ثانیاً اگر باور کند ، بشما قول می دهم که تا عمر دارد دور مرا خط می کشد . حسن ارک در بین تعداد انگشت شمار روشنفکر جامعه ما روشنفکری است معمولی که به تکامل علمی اعتقاد دارد و هیچ وقت اندیشه خویش را بیرون از قانونمندی تکامل علمی ارزیابی نمی کند و همانند همه انسانهای روی زمین دارای نقاط ضعف و قوتی است ، که تلاش دارد اندیشه های خود را از کمی به کیفی سوق بدهد و صد البته در پای بندی به این اعتقاد علمی موفق بوده است.

حالا آمده اند چنین شخصیتی را به اتهام جاسوسی به آمریکا و اسرائیل به منظور ایجاد به اصطلاح بلوا در تبریز دستگیر کرده اند و از شنیده ها چنین دریافته ام که گویا به سناریوی پوسیده ارتجاعی متوسل شده اند که ایشان را وادار به اعتراف اتهام تحمیلی در رادیو و تلوزیون بکنند و شاید هم رژیم به چنین ترفندی موفق شود که سابقه آن را در اوایل انقلاب به ویژه در مورد مرحوم آیت الله شریعتمداری را به یاد داریم.

قصد بنده دفاع از حسن ارک نیست ، بلکه منظورم این است که تا کی مردم ما چنین فرهنگ ارتجاعی نظامهای حکومتی را تحمل خواهند کرد ؟! تا کی باید چنین ترفندهای ارتجاعی بدتر از قرون وسطایی ادامه یابد ؟!تا کی سردمداران در محدوده بسیار تنگ اندیشه های بسیار عقب مانده خود محبوس خواهند ماند ؟!!

حسن ارک ، از جنس پاسداران و بسیجیان تیر خلاص زن نیست که بعد از شنیدن دیر هنگام بوی گند ، با صدو هشتاد درجه تغییر ، اینک با ادعای روشنفکری انقلابی و هویت گرای دو آتشه ملی آذربایجانی و ایرانی و غیره از رسانه های آمریکایی سر در بیاورند !! دست و پای حسن ارک چلاق نبود که نتواند از آمریکا و اروپا سر در بیاورد !! من به خوبی می دانم که حسن ارک شکنجه های ناجوانمردانه در سلول انفرادی زندان اوین را به زندگی مرفهانه در کاخهای سفید و الیزه و کرملین و غیره را ترجیح می دهد . حسن اندیشمند مظلومی بود که سوزش کاسه های گرمتر از آش را بیشتر و بهتر از ما لمس می کرد و دم بر نمی آورد !

حالا آمده اند ایشان را به اتهام فلان و فلان و بعضی خزعبلات نچسبیدنی زندانی کرده اند ! من بعداً اعلامیه ای از ایشان خوانده بودم که مردم را به فراخوان زاد روز بابک خرم به قلعه دعوت کرده بودند که این فراخوان وظیفه حسن ارک بود زیرا که وی به عنوان روشنفکر ملت آذربایجان وظیفه داشت که به منظور اعاده حقوق قانونی اولیه ملتی تحت ستم فرهنگی به اعتراض فرا خواند ! مردم از وی انتظار داشتند که فراخوان بدهد و ایشان و بنده و ذلک وظیفه داشتیم و داریم از ابتدایی ترین حقوق انسانی مردم مدافعه بکنیم ! آیا حضرت عالیجناب احمدی نژاد وظیفه داشت که از حقوق مردم دفاع بکند ؟ آیا هنگامی که ایشان به عنوان مهمان ناخوانده پای لرزانش را به خاک پاک و مقدس آذربایجان که در هر گامش خون مقدس شهید راه آزادی جاری بوده ، گذاشت ، کلمه ای به اعتراض میلیونی اول خرداد 85 اشاره کرد؟ آیا عمداً فراموش کرده بود و یا بی اعتنایی خود پسندانه به این رستاخیز عظیم و بی نظیر در تاریخ معاصر ملت آذربایجان که دهها شهید به همراه داشت می نمود ؟ خوب ! با این حساب از حسن ارک و ارک های دیگر چه انتظاری کمتر از فراخوان دادن می توانستیم داشته باشیم؟ آیا در زندانی که هم اکنون حسن ارک در آن محبوس است نمی بایستی همه روسای به اصطلاح جمهور اسلامی از بدو انقلاب تا کنون به جرم عدم اجرای قانون اساسی خود نوشته جای می گرفتند ؟!!

امیدوارم که بعد از زندانی شدن حسن ارک و دوستانش ، وضعیت اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ایران ، به ویژه مسایل بین المللی نظیر انرژی اتمی و محو اسرائیل و آمریکا از صحنه روزگار حل بشود !!

زیرا که تمام مشکلات ما با اعدام اوپوزیسیون و سنگسار این و آن و بریدن دست و پای محرومین انشاالله !! حل می شود !!

واقعاً که .... دست مریزاد؟!!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home